Pilotem ultralightu z letiště Sazená jako dárek. Zní to neuvěřitelně, ale jedná se skutečně o pilotování opravdového malého letadla se vším co k tomu patří. Věnujte netradiční zážitek pilotování ultralightu vhodný již od 16 let.
Pokud si chcete váš zážitek užít opravdu na maximum, je vhodné se na místo konání zážitku dostavit alespoň 10-15 minut předem. Po příchodu k letadlu se vás ujme zkušený pilot, který vás seznámí se základními informacemi o letectví jako takovém. Společně s kapitánem letadla naplánujete let, provedete předletovou přípravu a zkontrolujete aktuální meteorologickou situaci.
Po usednutí do kokpitu vás pilot seznámí i s vybavením letadla. Vysvětlí vám, jaké přístroje se používají, jak se v letadle měří rychlost nebo výška (v jakých jednotkách a proč), popíšete si přístrojovou desku letadla. Ale hlavně jak se takové letadlo ovládá. Potom spustíte motor a dorolujete na místo startu, to vše s komentářem pilota. Po startu budete mít na starosti ovládání letadla a vaším úkolem bude vyzkoušet si řídit letadlo za letu.
Během letu si vyzkoušíte základní manévry, zatáčky, stoupání a klesání. Budete mít na starosti navigaci letadla. Asistovat vám bude zkušený kapitán-instruktor letecké školy, který vám bude nápomocen jak radou, tak záchrannou rukou, pokud by se vám letadlo začalo vymykat… Doba přípravy se do délky letu nezapočítává, kromě vzletu a přistání pilotujete letadlo po celou dobu sami.
Veškeré předletové přípravy v délce cca 30 minut (kontrola letadla, zakreslení trasy letu a instruktáž pilotování letadla), let ultralightem Faeta 321, Zephyr 2000 nebo Faeta NG, délka letu ve zvolené délce, vyhodnocení letu po přistání, spotřeba paliva a služby zkušeného pilota, zkrátka vše co k pilotování potřebujete.
Když se objevil na trhu ultralehký letoun Zephyr, nejprve nebudil výrazné nadšení. Letadlo bylo konstruováno tak, aby se dalo jednoduše vyrábět, pokud možno i třeba doma v garáži, s minimem nutnosti nákupů hotových dílů. U nového typu Zephyr 2000 však došlo k úpravám, díky nímž vzniklo krásné, krásně létající letadlo. Výhodou jsou především nízké provozní náklady a velká spolehlivost. Nevýhodou je naopak nutnost nastupovat zepředu přes křídlo, což může činit problémy zejména méně pohyblivým osobám. Ostatní výhody to ale bohatě kompenzují.
Hlavním rozdílem mezi Zephyrem a Faetou je zcela odlišné křídlo, které dává Faetě vyšší výkony a odlišné vlastnosti.
Faeta 321 je moderní, dvoumístný dolnoplošník s tříkolovým podvozkem. Faeta 321 je moderní nástupce velmi osvědčeného letadla Zephyr. Má kompozitovou konstrukci, zcela nové křídlo a silnější motor Rotax 912 S. Letadlo je vybaveno vynikající, za letu elektricky stavitelnou vrtulí Fiti, která umožňuje zcela využít výkonnější motor. Díky svému profilu a půdorysu umožňuje letadlu dosáhnout vysokou cestovní rychlost při zachování nízké spotřeby a zajistit vynikající ovladatelnost. Ultralightem Faeta 321 můžete cestovat rychlostí kolem 180 kilometrů za hodinu, s doletem až 2000 kilometrů.
Nejmodernější letadlo firmy ATEC, vybavené systémem EFIS s dotykovou obrazovkou. Elektrické klapky, elektrický trim a posuvné sedačky přispívají k velkému pohodlí posádky. Faeta NG je sice obratnější, ale stabilní a okamžitě reaguje na zásahy do řízení od maximální rychlosti kolem 280 km/h až po mimořádně nízkou pádovou rychlost, která je pouze 52 km/h.
Pro pilotování letadla nejsou nutné žádné předchozí letecké zkušenosti. Pilotem se může stát každý ve věku minimálně 16 let. Pro let letadlem je však nutný příznivý zdravotní stav. Let nemohou absolvovat lidé, kteří trpí epilepsií, srdečními chorobami či jinými vážnými onemocněními, která by mohla ohrozit bezpečnost při letu.
Za provedení letu zodpovídá s konečnou platností pilot letadla, tj. může odmítnout provedení letu s požadovaným počtem osob, pokud by překračovali váhový limit a také může odmítnout provedení letu důvodu nevhodného chování cestujících.
Ultralighty jsou 2-místná letadla, let je určen pro 1 osobu s maximální váhou 100 kg, která bude letadlo pilotovat. (v případě vyšší váhy jen nutné objednat větší letadlo).
Hledáte něco jiného? Hledáte něco jiného? Zkuste podobné dárky pro muže letce, nebo letecké dárky pro ženy.
Pilotem letadla se můžete stát celoročně, kabina letadla je vytápěna. Termín letu si můžete volit individuálně. Vybraný termín doporučujeme rezervovat minimálně 7 dní předem. Zákazník je povinen se dostavit na letiště alespoň 15 minut předem a v případě zpoždění informovat provozovatele telefonicky.
Letadlo můžete pilotovat pouze za příznivých meteorologických podmínek. Tento zážitek je výrazně závislý na počasí (tj. síla větru, déšť a viditelnost). O povětrnostních podmínkách se rozhoduje v den letu. O provedení letu s konečnou platností rozhodne kapitán letadla. V případě nepřízně počasí budete o zrušení letu informováni telefonicky minimálně 2 hodiny před sjednaným časem letu a bude vám nabídnut náhradní termín.
Do letadlo mohou jen osoby s platným poukazem. Ostatní osoby z vašeho doprovodu se můžou zážitku účastnit pouze jako diváci. Musí však respektovat pokyny platné pro dané letiště a zdržovat se na místech, která jsou pro ně vyhrazena.
Pokud si chcete váš zážitek užít opravdu na maximum, je vhodné se na místo konání zážitku dostavit alespoň 10-15 minut předem. Po příchodu k letadlu se vás ujme zkušený pilot, který vás seznámí se základními informacemi o letectví jako takovém. Společně s kapitánem letadla naplánujete let, provedete předletovou přípravu a zkontrolujete aktuální meteorologickou situaci.
Po usednutí do kokpitu vás pilot seznámí i s vybavením letadla. Vysvětlí vám, jaké přístroje se používají, jak se v letadle měří rychlost nebo výška (v jakých jednotkách a proč), popíšete si přístrojovou desku letadla. Ale hlavně jak se takové letadlo ovládá. Potom spustíte motor a dorolujete na místo startu, to vše s komentářem pilota. Po startu budete mít na starosti ovládání letadla a vaším úkolem bude vyzkoušet si řídit letadlo za letu.
Během letu si vyzkoušíte základní manévry, zatáčky, stoupání a klesání. Budete mít na starosti navigaci letadla. Asistovat vám bude zkušený kapitán-instruktor letecké školy, který vám bude nápomocen jak radou, tak záchrannou rukou, pokud by se vám letadlo začalo vymykat… Doba přípravy se do délky letu nezapočítává, kromě vzletu a přistání pilotujete letadlo po celou dobu sami.
Veškeré předletové přípravy v délce cca 30 minut (kontrola letadla, zakreslení trasy letu a instruktáž pilotování letadla), let ultralightem Faeta 321, Zephyr 2000 nebo Faeta NG, délka letu ve zvolené délce, vyhodnocení letu po přistání, spotřeba paliva a služby zkušeného pilota, zkrátka vše co k pilotování potřebujete.
Když se objevil na trhu ultralehký letoun Zephyr, nejprve nebudil výrazné nadšení. Letadlo bylo konstruováno tak, aby se dalo jednoduše vyrábět, pokud možno i třeba doma v garáži, s minimem nutnosti nákupů hotových dílů. U nového typu Zephyr 2000 však došlo k úpravám, díky nímž vzniklo krásné, krásně létající letadlo. Výhodou jsou především nízké provozní náklady a velká spolehlivost. Nevýhodou je naopak nutnost nastupovat zepředu přes křídlo, což může činit problémy zejména méně pohyblivým osobám. Ostatní výhody to ale bohatě kompenzují.
Hlavním rozdílem mezi Zephyrem a Faetou je zcela odlišné křídlo, které dává Faetě vyšší výkony a odlišné vlastnosti.
Faeta 321 je moderní, dvoumístný dolnoplošník s tříkolovým podvozkem. Faeta 321 je moderní nástupce velmi osvědčeného letadla Zephyr. Má kompozitovou konstrukci, zcela nové křídlo a silnější motor Rotax 912 S. Letadlo je vybaveno vynikající, za letu elektricky stavitelnou vrtulí Fiti, která umožňuje zcela využít výkonnější motor. Díky svému profilu a půdorysu umožňuje letadlu dosáhnout vysokou cestovní rychlost při zachování nízké spotřeby a zajistit vynikající ovladatelnost. Ultralightem Faeta 321 můžete cestovat rychlostí kolem 180 kilometrů za hodinu, s doletem až 2000 kilometrů.
Nejmodernější letadlo firmy ATEC, vybavené systémem EFIS s dotykovou obrazovkou. Elektrické klapky, elektrický trim a posuvné sedačky přispívají k velkému pohodlí posádky. Faeta NG je sice obratnější, ale stabilní a okamžitě reaguje na zásahy do řízení od maximální rychlosti kolem 280 km/h až po mimořádně nízkou pádovou rychlost, která je pouze 52 km/h.
Pro pilotování letadla nejsou nutné žádné předchozí letecké zkušenosti. Pilotem se může stát každý ve věku minimálně 16 let. Pro let letadlem je však nutný příznivý zdravotní stav. Let nemohou absolvovat lidé, kteří trpí epilepsií, srdečními chorobami či jinými vážnými onemocněními, která by mohla ohrozit bezpečnost při letu.
Za provedení letu zodpovídá s konečnou platností pilot letadla, tj. může odmítnout provedení letu s požadovaným počtem osob, pokud by překračovali váhový limit a také může odmítnout provedení letu důvodu nevhodného chování cestujících.
Ultralighty jsou 2-místná letadla, let je určen pro 1 osobu s maximální váhou 100 kg, která bude letadlo pilotovat. (v případě vyšší váhy jen nutné objednat větší letadlo).
Hledáte něco jiného? Hledáte něco jiného? Zkuste podobné dárky pro muže letce, nebo letecké dárky pro ženy.
Pilotem letadla se můžete stát celoročně, kabina letadla je vytápěna. Termín letu si můžete volit individuálně. Vybraný termín doporučujeme rezervovat minimálně 7 dní předem. Zákazník je povinen se dostavit na letiště alespoň 15 minut předem a v případě zpoždění informovat provozovatele telefonicky.
Letadlo můžete pilotovat pouze za příznivých meteorologických podmínek. Tento zážitek je výrazně závislý na počasí (tj. síla větru, déšť a viditelnost). O povětrnostních podmínkách se rozhoduje v den letu. O provedení letu s konečnou platností rozhodne kapitán letadla. V případě nepřízně počasí budete o zrušení letu informováni telefonicky minimálně 2 hodiny před sjednaným časem letu a bude vám nabídnut náhradní termín.
Do letadlo mohou jen osoby s platným poukazem. Ostatní osoby z vašeho doprovodu se můžou zážitku účastnit pouze jako diváci. Musí však respektovat pokyny platné pro dané letiště a zdržovat se na místech, která jsou pro ně vyhrazena.